DLA UCZNIÓW
Jak rozmawiać z rówieśnikami- słowa, które mają moc. | warsztat |
Zagrożenie rozwojowe i zdrowotne u dzieci oglądających pornografię. | kl. IV- VI, warsztat |
Style uczenia się. | kl. IV- VI, warsztat |
Zajęcia integracyjne. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych- „Czuję się dobrze w mojej klasie”. | warsztat |
Rozwijanie sprawności komunikacyjnej u dzieci i młodzieży. | szkolenie |
Jak radzić sobie z trudnymi uczuciami? | warsztat |
Stres. Wiem, jak sobie z nim radzić. | warsztat |
Podnoszenie efektywności swojej pracy. Sposoby uczenia się i radzenia sobie ze stresem egzaminacyjnym. | kl. IV-VI, warsztat |
Asertywność. Sposoby komunikowania się. Szanuję siebie i innych. | warsztat |
„Masz tyle praw, ile znasz!”- edukacja prawnicza dzieci. | warsztat |
Bezpieczeństwo uczniów w cyberprzestrzeni- STOP cyberprzemocy. | warsztat |
„Przemocy mówię NIE”. | warsztat |
„Agresja – jak sobie z nią radzić? Jestem królem swoich pazurów” | warsztat
program profilaktyczno-wychowawczy |
Agresja, złość, przemoc- wyjaśnienie pojęć, przyczyn powstawania i konsekwencji zachowań agresywnych. | warsztat |
Wiem, co potrafię- wzmacnianie poczucia własnej wartości. | warsztat |
Jak szybko i skutecznie uczyć się- przykładowe techniki i metody zapamiętywania. | warsztat |
Sposoby skutecznego radzenia sobie z obowiązkami szkolnymi- planowanie nauki, zapamiętywanie, motywacja, koncentracja. | warsztat ( kl. IV- VI) |
Narkotyki. Najlepsze wyjście- nie wchodzić. | warsztat (kl. V- VI) |
Czy to już uzależnienie? Dzieci a telefony komórkowe. | warsztat |
DLA NAUCZYCIELI
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. | szkolenie |
Profilaktyka agresji, przemocy, i cyberprzemocy w szkole. | warsztat |
Zagrożenia oraz konsekwencje rozwojowe i zdrowotne u dzieci oglądających pornografię. | warsztat |
Współpraca wychowawcy z rodzicami.
Kiedy kierować do specjalisty? |
pogadanka |
Jak rozmawiać z uczniami, rodzicami- słowa, które dają moc. | warsztat |
Profilaktyka przemocy i wykorzystywania dzieci w wieku szkolnym. | szkolenie |
Mediacje rówieśnicze/szkolne sposobem rozwiązywania konfliktów w szkole. | warsztat |
Dziecko osierocone. | pogadanka |
Budowanie strategii antykryzysowej na terenie szkoły. | szkolenie |
Szkoła w obliczu incydentów krytycznych oraz sytuacji kryzysowych- przygotowanie, reagowanie. | szkolenie |
Logopedyczna i psychologiczna pomoc dzieciom dwujęzycznym. | szkolenie |
Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania dziecka jako podstawa do planowania pracy z uczniem z niepełnosprawnością. | szkolenie |
Jak pokonać trudności dziecka w mówieniu, czytaniu i pisaniu? | szkolenie |
Uczeń z problemami rozwojowymi spowodowanymi FAS. | pogadanka |
Prowadzenie zajęć korekcyjno- kompensacyjnych- zasady pracy reedukacyjnej, organizacja pracy zespołów reedukacyjnych. | szkolenie |
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle nowych regulacji prawnych. | szkolenie |
Jak wspierać ucznia zdolnego? | szkolenie |
Rozwijanie sprawności komunikacyjnej u dzieci i młodzieży. | szkolenie |
Dysleksja rozwojowa- przyczyny, objawy, praktyczne wskazówki. | pogadanka |
Rozpoznawanie specyficznych trudności w nauce- symptomy zaburzeń funkcji percepcyjnych. | pogadanka |
Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki- dyskalkulia. | pogadanka |
Stymulacja rozwoju mowy u dzieci z dysfunkcjami mózgowymi. | szkolenie |
Agresja u dzieci- mechanizmy powstawania, sposoby radzenia sobie. | pogadanka |
Mobbing i bullying w szkole- charakterystyka zjawiska i program zapobiegania. | szkolenie |
Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej – praktyczne wskazówki do pracy. | pogadanka |
Jak ochronić dziecko przed przemocą seksualną? Przewodnik dla wychowawców – mity, zagrożenia internetowe, prawo karne. | pogadanka |
Agresja u dzieci – mechanizmy powstawania, sposoby radzenia sobie. | pogadanka |
Dziecko w rodzinie z problemem alkoholowym. | pogadanka |
Internet i telewizja – szanse i zagrożenia dla dzieci. | pogadanka |
Praktyczne uwagi dotyczące techniki i estetyki wymowy. | szkolenie |
Emisja głosu, dykcja i artykulacja. | warsztat |
Głos narzędziem pracy nauczyciela. | szkolenie |
Mowa werbalna i niewerbalna – sposoby komunikowania się. | szkolenie |
Etos zawodu nauczyciela. | szkolenie |
Procedury postępowania nauczycieli w sytuacjach zagrożenia dzieci demoralizacją. | szkolenie |
Jak motywować wychowanków do różnych form aktywności- metody aktywizujące ucznia. | szkolenie |
DLA RODZICÓW
Dziecko w świecie wartości- dlaczego warto wychowywać dziecko? | prelekcja |
Zagrożenia oraz konsekwencje rozwojowe i zdrowotne u dzieci oglądających pornografię. | prelekcja |
Słowa mają moc- o sztuce doceniania. | warsztat |
Koncentracja uwagi- klucz do efektywnej nauki dziecka. | pogadanka |
Jak rozmawiać z dziećmi- słowa, które dają moc. | prelekcja |
Niebezpieczne zachowania dzieci- wychowanie czy choroba? | pogadanka |
Jak budować poczucie własnej wartości u dziecka? | pogadanka |
By dziecko czuło się bezpiecznie- stawianie granic, ustalanie zasad. | pogadanka |
Jak pokonać trudności w mówieniu, czytaniu i pisaniu-udany start w szkole. | pogadanka |
Postawy rodzicielskie i ich wpływ na osobowość dziecka. | pogadanka |
Przyczyny trudności i niepowodzeń w nauce. | pogadanka |
W jaki sposób najlepiej mogę pomóc uczyć się swojemu dziecku. | pogadanka |
Jak wychowywać dziecko- karać czy nagradzać? | pogadanka |
Jak lepiej dogadywać się ze swoim dzieckiem? Metody wychowawcze. Postawy rodzicielskie. | pogadanka |
Jak kochać i wspomagać- poradnik dla rodziców. | pogadanka lub dłuższa forma warsztatowa |
Nadpobudliwość psychoruchowa dzieci. | pogadanka |
Agresja u dzieci – mechanizmy powstawania, sposoby radzenia sobie. | pogadanka |
Internet i telewizja- szanse i zagrożenia dla dzieci. | pogadanka |
Dysleksja rozwojowa- przyczyny, objawy, praktyczne wskazówki. | pogadanka |
Narkotyki, dopalacze- Jak uchronić moje dziecko? | pogadanka |