DLA UCZNIÓW
| Jak rozmawiać z rówieśnikami- słowa, które mają moc. | warsztat |
| Zagrożenie rozwojowe i zdrowotne u dzieci oglądających pornografię. | kl. IV- VI, warsztat |
| Style uczenia się. | kl. IV- VI, warsztat |
| Zajęcia integracyjne. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych- „Czuję się dobrze w mojej klasie”. | warsztat |
| Rozwijanie sprawności komunikacyjnej u dzieci i młodzieży. | szkolenie |
| Jak radzić sobie z trudnymi uczuciami? | warsztat |
| Stres. Wiem, jak sobie z nim radzić. | warsztat |
| Podnoszenie efektywności swojej pracy. Sposoby uczenia się i radzenia sobie ze stresem egzaminacyjnym. | kl. IV-VI, warsztat |
| Asertywność. Sposoby komunikowania się. Szanuję siebie i innych. | warsztat |
| „Masz tyle praw, ile znasz!”- edukacja prawnicza dzieci. | warsztat |
| Bezpieczeństwo uczniów w cyberprzestrzeni- STOP cyberprzemocy. | warsztat |
| „Przemocy mówię NIE”. | warsztat |
| „Agresja – jak sobie z nią radzić? Jestem królem swoich pazurów” | warsztat
program profilaktyczno-wychowawczy |
| Agresja, złość, przemoc- wyjaśnienie pojęć, przyczyn powstawania i konsekwencji zachowań agresywnych. | warsztat |
| Wiem, co potrafię- wzmacnianie poczucia własnej wartości. | warsztat |
| Jak szybko i skutecznie uczyć się- przykładowe techniki i metody zapamiętywania. | warsztat |
| Sposoby skutecznego radzenia sobie z obowiązkami szkolnymi- planowanie nauki, zapamiętywanie, motywacja, koncentracja. | warsztat ( kl. IV- VI) |
| Narkotyki. Najlepsze wyjście- nie wchodzić. | warsztat (kl. V- VI) |
| Czy to już uzależnienie? Dzieci a telefony komórkowe. | warsztat |
DLA NAUCZYCIELI
| Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. | szkolenie |
| Profilaktyka agresji, przemocy, i cyberprzemocy w szkole. | warsztat |
| Zagrożenia oraz konsekwencje rozwojowe i zdrowotne u dzieci oglądających pornografię. | warsztat |
| Współpraca wychowawcy z rodzicami.
Kiedy kierować do specjalisty? |
pogadanka |
| Jak rozmawiać z uczniami, rodzicami- słowa, które dają moc. | warsztat |
| Profilaktyka przemocy i wykorzystywania dzieci w wieku szkolnym. | szkolenie |
| Mediacje rówieśnicze/szkolne sposobem rozwiązywania konfliktów w szkole. | warsztat |
| Dziecko osierocone. | pogadanka |
| Budowanie strategii antykryzysowej na terenie szkoły. | szkolenie |
| Szkoła w obliczu incydentów krytycznych oraz sytuacji kryzysowych- przygotowanie, reagowanie. | szkolenie |
| Logopedyczna i psychologiczna pomoc dzieciom dwujęzycznym. | szkolenie |
| Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania dziecka jako podstawa do planowania pracy z uczniem z niepełnosprawnością. | szkolenie |
| Jak pokonać trudności dziecka w mówieniu, czytaniu i pisaniu? | szkolenie |
| Uczeń z problemami rozwojowymi spowodowanymi FAS. | pogadanka |
| Prowadzenie zajęć korekcyjno- kompensacyjnych- zasady pracy reedukacyjnej, organizacja pracy zespołów reedukacyjnych. | szkolenie |
| Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle nowych regulacji prawnych. | szkolenie |
| Jak wspierać ucznia zdolnego? | szkolenie |
| Rozwijanie sprawności komunikacyjnej u dzieci i młodzieży. | szkolenie |
| Dysleksja rozwojowa- przyczyny, objawy, praktyczne wskazówki. | pogadanka |
| Rozpoznawanie specyficznych trudności w nauce- symptomy zaburzeń funkcji percepcyjnych. | pogadanka |
| Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki- dyskalkulia. | pogadanka |
| Stymulacja rozwoju mowy u dzieci z dysfunkcjami mózgowymi. | szkolenie |
| Agresja u dzieci- mechanizmy powstawania, sposoby radzenia sobie. | pogadanka |
| Mobbing i bullying w szkole- charakterystyka zjawiska i program zapobiegania. | szkolenie |
| Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej – praktyczne wskazówki do pracy. | pogadanka |
| Jak ochronić dziecko przed przemocą seksualną? Przewodnik dla wychowawców – mity, zagrożenia internetowe, prawo karne. | pogadanka |
| Agresja u dzieci – mechanizmy powstawania, sposoby radzenia sobie. | pogadanka |
| Dziecko w rodzinie z problemem alkoholowym. | pogadanka |
| Internet i telewizja – szanse i zagrożenia dla dzieci. | pogadanka |
| Praktyczne uwagi dotyczące techniki i estetyki wymowy. | szkolenie |
| Emisja głosu, dykcja i artykulacja. | warsztat |
| Głos narzędziem pracy nauczyciela. | szkolenie |
| Mowa werbalna i niewerbalna – sposoby komunikowania się. | szkolenie |
| Etos zawodu nauczyciela. | szkolenie |
| Procedury postępowania nauczycieli w sytuacjach zagrożenia dzieci demoralizacją. | szkolenie |
| Jak motywować wychowanków do różnych form aktywności- metody aktywizujące ucznia. | szkolenie |
DLA RODZICÓW
| Dziecko w świecie wartości- dlaczego warto wychowywać dziecko? | prelekcja |
| Zagrożenia oraz konsekwencje rozwojowe i zdrowotne u dzieci oglądających pornografię. | prelekcja |
| Słowa mają moc- o sztuce doceniania. | warsztat |
| Koncentracja uwagi- klucz do efektywnej nauki dziecka. | pogadanka |
| Jak rozmawiać z dziećmi- słowa, które dają moc. | prelekcja |
| Niebezpieczne zachowania dzieci- wychowanie czy choroba? | pogadanka |
| Jak budować poczucie własnej wartości u dziecka? | pogadanka |
| By dziecko czuło się bezpiecznie- stawianie granic, ustalanie zasad. | pogadanka |
| Jak pokonać trudności w mówieniu, czytaniu i pisaniu-udany start w szkole. | pogadanka |
| Postawy rodzicielskie i ich wpływ na osobowość dziecka. | pogadanka |
| Przyczyny trudności i niepowodzeń w nauce. | pogadanka |
| W jaki sposób najlepiej mogę pomóc uczyć się swojemu dziecku. | pogadanka |
| Jak wychowywać dziecko- karać czy nagradzać? | pogadanka |
| Jak lepiej dogadywać się ze swoim dzieckiem? Metody wychowawcze. Postawy rodzicielskie. | pogadanka |
| Jak kochać i wspomagać- poradnik dla rodziców. | pogadanka lub dłuższa forma warsztatowa |
| Nadpobudliwość psychoruchowa dzieci. | pogadanka |
| Agresja u dzieci – mechanizmy powstawania, sposoby radzenia sobie. | pogadanka |
| Internet i telewizja- szanse i zagrożenia dla dzieci. | pogadanka |
| Dysleksja rozwojowa- przyczyny, objawy, praktyczne wskazówki. | pogadanka |
| Narkotyki, dopalacze- Jak uchronić moje dziecko? | pogadanka |